Důležitost alkalizace

Dnešní téma, kterým je alkalizace našeho těla, zažívá renesanci. Bohužel se v této souvislosti dostává k lidem díky ohromnému informačnímu toku více a více matoucích údajů. Ale je důležité, že se k nim dostávají také informace se správným obsahem, protože pouze pokud budeme znát správné údaje, můžeme proti tomuto problému úspěšně postupovat.

Buňky lidského těla mohou správně pracovat pouze v tom případě, když budou mít určitou hodnotu pH. Naštěstí se tato hodnota jen těžko mění, protože tělo se snaží pomocí několika vyrovnávacích mechanismů preventivně působit proti extrémním změnám. Takovými mechanismy jsou dýchání a selekce iontů vodíku v ledvinách. Tak se vyrovnávají změny způsobené chemickými reakcemi a dochází k oddělení zásaditější a kyselejší moči. Když je z jakéhokoliv důvodu narušen vyrovnaný stav ph, je narušena činnost těla a objevuje se acidóza (překyselení) nebo alkalóza (nadměrná alkalizace). Lidský organismus může tento stav po dlouhou dobu kompenzovat, ale to následně jeho činnost silně zatěžuje. To, že se tělo zpočátku s těmito obtížemi snaží samo vyrovnat, je také důvodem, proč se překyselení zprvu neprojevuje pozorovatelnými symptomy, a tak tento problém dlouho nezaznamenáme ani my ani lékař.

Lidé v dnešní době mají bohužel tendenci k překyselení. Vzhledem ke stravovacím návykům preferují kyselotvorné potraviny. Přes všeobecně přijímanou víru to není kyselé jídlo, které vyvolává kyselotvornou reakci, ale takové potraviny, které při trávení vytvářejí další kyseliny. To jsou různé druhy masa, sýry, vajíčka, tuky, měkký chléb, sladké pečivo, těstoviny, luštěniny, většina pamlsků, jako je čokoláda a sušenky, šumivé nápoje a některé návykové produkty (alkohol, káva).

Dokážete odhadnout, kolik jídla jste zkonzumovali za uplynulý týden?

Ačkoliv nesprávná výživa tvoří nejčastější kyselotvorný faktor, důležitý je také životní styl.

Kouření (smog!) má silně kyselotvorný účinek, stejně jako nesprávné, ale módní diety a dlouhotrvající stres. Je důležité zmínit se o fyzickém cvičení: nejenže kyselotvorným faktorem může být nedostatek cvičení, ale také nadměrné cvičení a hlavně nárazové cvičení. Vysvětlením je kyselina mléčná, která se tvoří ve svalech v souvislosti s nedostatkem kyslíku, což vnímáme jako „napětí svalů“. Také určitá léčiva mohou působit kyselotvorně.

Tělo, aby kompenzovalo překyselení, vylučuje základní látky, nejdůležitějším prvkem z nich je vápník z kostí.(!). Při překyselení můžeme také pozorovat určité fyzické příznaky, jako jsou:

  • Stálá únava, vyčerpání, sklíčenost;
  • Úzkost, deprese;
  • Citlivost na stres;
  • Snížená schopnost koncentrace, snížená chápavost;
  • Snížená odolnost atd.

Tyto projevy zná mnoho lidí. Jejich příčina může být vyřešena jednoduchou změnou životního stylu!

Pro svou správnou acidobazickou rovnováhu toho můžeme udělat mnoho. Ačkoliv jídelníček je důležitý, nestačí jen myslet na to, abychom jedli zásadotvorné potraviny (mléko, jogurt, rostlinné oleje, zeleninu (kromě luštěnin), brambory, česnek, obilniny, pšeničné klíčky, výrobky ze sóji, ovoce (citrony, kokosové ořechy, avokádo, grapefruity), kaštany, mandle atd.). Musíme také pravidelně cvičit, učit se a aplikovat protistresové techniky.

Je ale ještě jeden, zcela zřejmý, jednoduchý a velmi účinný krok - pití zásadité vody, což je jedna z nejlepších voleb v případě alkalizace! Pokud každý den pijeme místo tekutin, které jsme pili dříve, 2-3 litry zásadité vody, nejenže uspokojíme svou denní potřebu tekutin, ale také uděláme hodně pro alkalizaci svého těla!

„Obnovení” zásob našich tekutin je klíčově důležité a my k tomu můžeme přispět pitím zásadité vody.